Saturday, March 5, 2011

merah akak hari ni




"arakian malam ini, ada syaitan berkulit merah akan datang ke mamak-mamak berdekatan untuk ber-apokalips dengan burung-burung, adapun merah juga warnanya" - ramal Jamal Pak Tongko sambil menseterika baju untuk dinner kolej beliau minggu depan.


Super Sunday. ia tiada kena mengena dengan super ring, suparjo mahupun mi super. pertemuan antara liverpool dan manchester united kurang 24 jam lagi sememangnya sudah diramal oleh jamal pak tongko. sebagai orang yang berpengalaman selama 40 tahun dalam teka kedudukan bola harian metro, tidak pelik bahawa beliau tahu apa perlawanan malam ini.


persoalannya, siapakah yang bakal mencopet 3 mata dan membengangkan fans pihak lawan dengan membakar jersi mereka sendiri?

bagi kesebelasan liverpool, serangan mereka akan diperkukuhkan lagi kerana dijangka andy khairul dah boleh berlari laju-laju lepas baik daripada thigh injury. tapi dia mungkin hanya sebagai gantian kepada suarez atau rodriguez kalau depa dua tak laqat nak berhungga. bagi bahagian pertahanan, king kenny diramal meletakkan barisan berpengalaman untuk cuba menyekat rooney, nani dan mungkin giggs daripada mencilok ke sana ke mari umpama lipas kudung yang laju walaupun kudung. n kalau lucas yang score malam ni, aku nak gelak je sepanjang hari. hahaha. meireles dah score banyak dalam kebelakangan ni. kalau die taknak score lagi, kite bako aje husin, kite bako~. gerrard aku malas nak cakap. die ni barang perbualan umum sangat.

daripada mengyu, mereka berdepan masalah lepas 2 tembok mereka yang tak pula bermuka tembok, vidic dan ferdinand tak dapat main malam ni. jadi keraguan mula timbul. mampukah smalling dan wes brown yang dah lame tak nampak menyekat dirk kuyt bawak bola macam kereta kebal? macam biasa, tengah akan dikawal oleh fletcer ngan carrick. berbatov nampak macam subs je memanjang. chicharito pulak masih tak pasti main first team atau tak. evra pulak adalah ancaman bunuh yang hardcore kepada king kenny's army. encik alexander ferguson akan cuba buat muka merah sampai keluar darah ikut celah gusi, dengan harapan team beliau akan cuak dan cuba dapatkan menang kalau taknak kena maki pakai nama bapak.

tak kira siapa pun akan menang, yang penting semua mamak sekarang tengah warming up untuk perform malam ni. kalau aku order tak sampai, aku cabut bulu ketiak derang guna sepit mee. jadi sila simpan suara rakyat anda untuk malam ni. kalau malas nak jerit-jerit masa game nanti, jeritlah sekarang, so tak perlu jerit lagi nanti. aku sokong liverpool malam ni tak kira dorang menang ke kalah (kalah lagi? $^%#@#%$^%$#). gua liverpool hardcore beb. toreh a tangan gua tengok ape kaler darah

jumpa anda di Anfield! YNWA!!!



No comments: