Thursday, June 16, 2011

anonymous


nama saya anonymous. abang saya miki mous. kakak saya pula bernama big mous-th binti suratman. saya bersekolah di klang parade di tepi escalator. hobi saya ialah menangkap rama-rama. kadang-kadang saya tangkap rama-rama tokek kerana harganya mahal. kebelakangan ini saya agak terkenal. saya pun tak tahu kenapa, mungkin sebab suara saya macam dafi.

saya ada kawan bernama senak binti pekak. pada satu hari, bapa senak telah menempeleng beliau sehingga berpusing-pusing setempat. akibatnya, 10 batang gigi beliau remuk dan tidak boleh digunakan lagi. senak mengadu kepada saya untuk membalas dendam. sebagai timbalan setiausaha gerakan pembebasan tamil nadu, saya berazam untuk memberi syarahan ringkas kepada bapa beliau.

syarahan pertama saya bertajuk "memotong bekalan air bersih". saya cabut paip utama rumah beliau. akibatnya, rumah tersebut dilanda kemarau dan mereka sekeluarga terpaksa menggunakan sumber air daripada lubang jalan depan rumah. dari kejauhan, saya sebak melihat hidup mereka yang kesusahan. saya bermonolog sambil mengeji akan perbuatan mereka yang memotong bekalan air rumah tersebut.

bersambung... (kalau aku rajin)

No comments: