Wednesday, June 6, 2012

sepetang berselipar berlubang

jam 5.45 petang, gua duduk termenung. mata dekat lecture slide, kepala dekat planet nameck, roh dekat atas katil. jadi petang ini gua berhasrat menulis satu dua ayat yang gua pun belum tahu apa bendanya. kita tengok macam mana.

jadi, euro 2012 akan bermula 2 hari lagi. kejohanan kali ini yang berlangsung secara bersama antara Ukraine dan Poland bakal membuatkan jantan-jantan masuk kerja lewat. tapi ini bukanlah masalah besar bagi mereka kerana bos adalah staf paling lewat datang opis biasanya. bisnes mapley akan lebih maju manakala baju jersi akan jadi baju raya pada bulan ini. seperti biasa, gua sokong czech republic walaupun gua tak yakin team ni boleh pergi jauh. pergi kelaut mungkin berlaku.

penyelidikan tahun akhir gua sudah hampir ke penghujung. tinggal untuk kutip semula daripada kedai selesai proses penjilidan malam ini, maka esok segalanya akan berakhir. walaupun proses menyiapkan tesis ini ada cabarannya tersendiri, gua tak rasa ia sesuatu yang tersangat kejam seperti yang dirasai oleh sesetengah penyelidik tahun akhir yang lain. syukur gua panjatkan kepada Allah kerana mempermudahkan urusan kajian gua bagi memperolehi ijazah sarjana muda sains forensik universiti kebangsaan malaysia kuala lumpur, ihik.

musim peperiksaan akhir akan bermula. semoga gua berjaya rajin pada hari ini.

tepat jam 6 petang, gua nak turun main. wassalam.

No comments: