Saturday, October 8, 2011

nanti kejap, nak cakap



sekejap nanti,
aku akan turut perintah hati,
hati seorang pelajar universiti,
yang perlu buat itu dan ini,
yang mesti bermain dengan papan kekunci,
dalam payah aku tegakkan skrin,
serentak perut berbunyi tanpa izin,

haih,

sekejap nanti,
selepas perut boncet terisi,
selesai membalas komen fb,
akan aku turut perintah hati,
bergagah menghendap jurnal dan diskripsi,
lalu tikus merah berlari menari,
sukan, hiburan, tempatan, semuanya aku saksi,

haih, haih, haih,

macam dipekik, sekejap nanti,
2 jam 45 minit merangkak tersasar,
ya merangkak, pun tak mampu aku kejar,
aku lah bomoh, aku lah pawang,
jin bertangguh, patutnya aku sendiri yang halang,
kalau main buah 'kalau',
sekejap nanti, sepatutnya dah jadi sekarang,

publish post, kemudian merealiti sekejap nanti!

2 comments:

incik said...

LIKE!kalah a.samad said kut...

tokey talikasut said...

alah, ingat sazali samad..=P