Sunday, October 30, 2011

kisah klasik untuk masa depan


tadi siang gua belayar dekat ultimate-guitar.com, kemudian tangan taip perkataan "hjdvjhavbhdbv" kat search tab. perkataan tersebut merupakan kod rahsia yang selalu gua taip masa buat assignment, report, cari rujukan mahupun time tulis tesis. kemudian gua beksepes dan taip "sfabjslbjlsfa" pula. langkah 1 dan 2 kemudian diulang selama 5 minit.

tetiba, tertinggal huruf-huruf "shei" ketika jari gua tersangkut masa hold beksepes ni. kejang jari rupanya. rekemen pertama yang turun kat bawah ialah "sheila on 7". lantas tanpa segan silu gua hentak butang enter guna tumit macam ustat shauki. serentak dengan tu, gua termasuk dalam skrin komputer dan kembali ke tahun 2001!

masa tu gua darjah 6 kat sekolah rendah islam ar-rasyidin, johor bahru. band sheila on 7 ni diperkenalkan oleh classmate gua bernama Agus Widodo bin Budi Prowoto dari pelita jaya, (gua taktau dia asal mana kat indon). makhluk tinggi ni seludup sebijik album band SO7 kat kami boys sekelas (bukan sorang sebijik). time tu ada lagi sebulan nak UPSR. jadi kami disediakan kelas malam dan memandangkan ramai yang tinggal jauh dari sekolah, pihak pentadbiran sediakan penginapan untuk kami. walaupun rumah gua paling dekat dengan sekolah (boleh jalan kaki), gua tetap ngada-ngada nak join diorang tidur kat sekolah.

berbekalkan radio yang tak silap dirembat dari guru besar, kami layan lagu-lagu yang ada dalam album tu setiap malam lepas habis kelas. masa tu, lagu macam "slamat tidur", "bila kau tak disampingku", apatah lagi "sephia" mampu kami dendangkan walaupun ketika sedang bertarung membuang hajat. boleh kata, lagu-lagu dalam tu boleh kasi gua ingat balik semua kejadian lucu, sedih, aneh, ane teh tarik sattu, dan banyak lagi ketika berumur duabelas.

gua takmau cerita semua kejadian tu kat sini. banyak sangat walaupun best. lagipun bukan ada orang nak taipkan tesis gua pun kalau gua cerita semua tu. eh, lu nak tolong eh. demm tolong tengok..............

kepada ameer, mu'az, harteem, hadi, aswal, imron, bad, wan, ipin dan hekal, mari sama-sama kita berdiri tegak untuk menyanyikan track pertama daripada album tu .

SAHABAT SEJATI


kalau internet lu slow sebab pakai jaring ukm macam gua, masuk SINI

terima kasih, hadirin dipersilakan duduk......

"kisah klasik untuk masa depan"


No comments: