Friday, November 19, 2010

pakcik potong rumput


kata mereka, aku bosan.
radio menjerit, tv berlari, internet menari,
tapi mata masih menembak siling,
maka matahari dan bulan tak lagi bawa erti,
siang dan malam ditukar sesuka hati,

kata mereka, aku bosan,
jarum di dinding terasa pelan,
kupetik gitar akustik itu,
dengan harapan aku mendengar,
habis lagu layu bergetar,
telinga jiran panas terbakar,

jarum di dinding masih terasa pelan....

muncung pistol di anak tekak,
sekarang aku setuju mereka bosan,
mereka masih tunggu jarum halus itu,
tapi jarum halus tak pernah tunggu mereka,
lalu apa lagi yang harus mereka kata,
mula terlintas adakah aku itu mereka

pakcik potong rumput kat luar ni jugak yang tak pernah bosan, =)


2 comments:

incik said...

sajak yang seronoklah.
sempoi..
btw..ni poem ke?
papepun..ingat dah gaya puisi.
boleh try hantar kat bahagian karya utusan nanti.

tokey talikasut said...

sajak tak, puisi pun tak kot...haha...xtau ape yang tangan buat mase tu, ikut je perintah die