Wednesday, February 1, 2012

harini hari wilayah kekuasaan gua, eh saya


minggu lepas, bosang jugak saya menengok bola. apa ketidaknya, menang bertimpa-timpa adalah suatu kebosang-nan yang nyata apatah lagi terpaksa memerhatikan pasukan kesukaan sendiri mensayurkan pasukan-pasukan lain yang digeruni. dua ahli rukun tetangga mencester bukan sahaja mempunyai mata sama dalam liga, malahan rekod mereka minggu lepas juga seiring dan sejalan seindah bunga di taman. mungkin ada benar cakap-cakap orang yang menang dengan mensiti dan menyu adalah perkara remeh, tapi johor epsi menggandakan nilai boring dalam lubuk hati ini setelah menang di stadium darul aman dengan malas. tak sukenyew.

lalu saya pun melihat keadaan saya pada hari ini. duduk seorang seorang memanglah perkara biasa di tempat orang, tapi bosang minggu lepas nampaknya memberi efek khas CGI kepada saya hari ini. lantas saya teringat bahawasanya hari ini adalah hari wilayah, tempat saya bermastautin. kata samsul, "hujan emas di tempat orang, hujan bunga di kuala lumpur". "Oleh itu pake topi kleder dan jangan celoq menceloqqq," sambung acha septriasa.

cuti hari ini menandakan berakhirnya alam ria cuti sekolah saya yang pendek. maka esok saya akan menjadi orang yang berguna semula. kehadapan hari esok, sila lembut lembut jika berurusan dengan saya, tengkiu.



musykil. sebenarnya saya ingin menulis tentang apa? oh, orang bosang memang berucap tanpa tujuan.


baik, di sini saya ingin mengucapkan terima kasih kerana berbual dengan saya. saya harap perkawanan kita tidak berakhir di sini. sebelum kalam menyimpul bicara, suka saya menggarap serangkap pantun wilayah untuk orang-orang kolumpo yang menyambut hari wilayah.

membaiki helikopter di tengah bandar,
gunung daik bercabang tiga,
membuang masa perlulah dihindar,
agar esok tidak menyesaltiga. (nak samakan rhythm)

sekiyan, harap maklum

No comments: