Saturday, December 31, 2011

aku dan dia di malam tahun baru


tahun ini tahun pertama kami bersama. aku seakan tidak mampu menterjemah rasa yang menyalut hati ketika ini. bersaksikan KLCC, kami merenung tahun depan yang entah macam mana wajahnya. tepat jam 12.00 malam, pekikan dan percikan bunga api mula memayungi langit hitam. aku mengukir senyuman di bibir sambil menjeling dia yang berada di ribaanku. seolah-olah tidak kenal erti lelah, bunga api terus galak berjoget riang di dada langit tanda meraikan hari tahunan ini. aku bingkas bangun sambil merenung matanya tajam. degup jantungku bergendang laju seiring detak langit yang masih belum ingin berhenti. lantas terus ku pimpin dia masuk ke kamarku. dia terbaring pasrah. aku hela nafas berat, lantas ku selak satu persatu sambil cakera otak kian ligat berputar.


3 Januari nanti, aku akan menghadapi kertas peperiksaan akhir bagi kursus bukti biologi. doakan aku dan si dia, handnote ini mampu bersatu bersepadu erat menuju hari peperiksaan nanti. =)