Tuesday, April 12, 2011

panduan mengatasi mengantuk ketika study


selang 2 meja, ada student yang sedang lena di atas meja berbantalkan nota kuliah. fakta mengatakan waktu paling praktikal untuk tidur adalah ketika study. anda mungkin salah seorang daripada penghidap wabak mengantuk ketika study, lebih-lebih lagi ketika berada dalam minggu-minggu peperiksaan.

terkadang study boleh mengakibatkan kecelakaan jalanraya

di sini terdapat beberapa petua nenek moyang akan saya kongsi demi menambahkan kualiti study anda, seterusnya meningkatkan hasil produktiviti negara dalam lapangan pensawitan dan pertayaran.

1. sumbat mentimun dalam satu lubang hidung anda. petua ini sangat berkesan terutama ketika waktu tengahari akibat kekurangan oksigen dalam udara. proses fotosintesis seterusnya kitar asid sitrik akan meningkatkan penghasilan ATP, lalu badan anda akan bertenaga semula seperti john cena.

2. minumlah kopi. untuk efek yang lebih maksimum disarankan anda menyedut secara langsung serbuk kopi daripada paket. atau anda boleh ke ladang kopi dan langsung mengunyah pokok kopi tersebut tanpa menghiraukan pengawal keselamatan ladang.

3. aku nak study lah! macamane nak hilangkan mengantuk hah? macam maneeeeeeee?????!!!!!

p/s : macam mane weh.. =_=

No comments: